Dagbok

Alla inlägg under maj 2008

Av bulldays - 25 maj 2008 12:42

Igår var det utställning här i Sundsvall och vädret var perfekt.
Vi hade 3 av våra tjejer med oss. Domaren var väl inte någon jag väljer att ställa för igen kan man väl säga :-))) Och jag tror det är fler med mig som håller med. Bella stod alla fall 1a följd av Gunda ( som inte alls var speciellt överlycklig över att vara på utställning) och på 3e plats stod Freja. Alla fick en 1a i kvalite och hp. En snål domare med andra ord...
Men men det var alla fall kul att vara där... Och jag måste bara säga att jag skulle ge 1 miljon för Gundas tankar på bilden nedan HAHAHAHA...
Underbara hund...

Efter det blev det en runda på stan med systrarna Bella & Nova, det var ju mc-dagen oxå.. Och det är faktiskt mysigt att gå runt där då, och vädret var ju helt underbart. Både Bella & Nova var totalt oberörda av alla höga mc som gasa och körde runt fram & tillbaka. Väl hemma var hundarna helt slut och sov gott resten av kvällen...

Nu e det söndag och lika underbart väder...

Ha en fortsatt bra vecka...

Av bulldays - 22 maj 2008 22:13

Bara någon bild på Bella och hennes lillasyster.. Dom 2 är så söta ihopa, Bella är så lugn så ibland undrar man om något är fel på henne hahaha, det är det ju inte förstås.. Hoppas hon lär upp lillasyster till att bli lika lugn...
Imorrn ska flickorna in i duschen, så dom alla fall luktar gott till utställningen på lördag...

Ha en trevlig helg allesammans

Av bulldays - 21 maj 2008 20:36

Har varit ner till våran strand ett par gånger nu, men det e ju sååå kallt och jag fattar inte hur hundarna pallar gå i vattnet.. Men dom har väl ingen känsel någonstans hahaha..
Nästa helg flyttar lill Snoddas ner till Blekinge, där han kommer få ett jätte bra hem.
Tills dess fortsätter vi träna han här hemma och han får följa med på alla utflykter vi gör...
Till helgen är det utställning för Freja Bella & Doris... Vi får se hur det går... Alltid kul att komma dit och träffa massa människor, och så får vi ju se Bella och Nova systern Gunda :-))) Och lilla Lisa förstås hahaha...

Ha en fortsatt bra vecka...

Av bulldays - 16 maj 2008 15:42

Efter jobbiga veckor, lilla Nova blev dålig i magen ca en vecka efter hon flyttat hit, och då menar ja ingen vanlig diarre, utan diarre med blod. Som satt i över en vecka, vi var till veterinären och hon fick mediciner och sen satte dom in vätska i nacken på henne, jag kan ju lova att det var inte populärt. I måndags var hon så dålig så jag trodde vi skulle förlora henne.
Medicinen jag fått från vet funkade inte på henne, hittade en annan som ja fått utskrivet innan och gav Lillan av det. Och att få i henne något att äta var ju bara att glömma, fick ju även mata henne med vätske ersättning.
Men alla fall så tömde hon sig helt på måndagen, sen kom det inget mer på hela kvällen, och så ville hon helt plötsligt äta, hon var ju givetvis jätte hungrig, men hon fick ju bara lite lite.
Tisdag morgon gick vi ut och det kom fasta korvar :-))) Ingen blev gladare än jag.. Snacka om dunder medicin, bara synd att jag inte kom att tänka på den lite tidigare.. Men men nu är hon bra alla fall och jobbar på att ta sig i vikt igen.
Men lite bilder har det ju blivit..

Ha det gott

Av bulldays - 5 maj 2008 11:25

Denna Måndag känns extra bra eftersom det är så fint väder.. Känns verkligen att sommaren är på väg.. Och det finns nog inget bättre. Fast jag hade gärna varit utan alla kryp, getingar, bromsar och dyl. Bromsarna är min stora skräck, får verkligen PANIK när dom börjar dyka upp, och vi har ju massor som bor så intill skogen :-(((..
Tyvärr blir det inte mycket sitta hemma och sola idag.. Ska iväg till läkaren med mitt ben, sååå tråkigt.Men det måste ju göras. Så jag ska snart packa in några av hundarna i bilen och fara iväg.. Lägger in några få bilder från helgen..

Ha en bra dag //

Av bulldays - 3 maj 2008 09:37

http://www.youtube.com/watch?v=BeR56RELf0o

Till Husse som endast fått träffa Nova några få timmar innan han åkte till Norge...

Och en liten på Nuffe valparna och Nova
http://www.youtube.com/watch?v=wSTpK7N0PIk

Av bulldays - 3 maj 2008 09:22

Dom äkta systrarna.. Så söta så... Dock ser Bella ut som - Ta bort den saken härifrån.. Hahaha men hon är så glad för henne. Och den som är allra lyckligast för denna lilla sparv är Freja, men det är väldigt svårt att få bilder på dom 2, det blir bara ränder på kameran :-)))

Nu verkar äntligen solen titta fram, ska ut en sväng i skogen med dom små..
Ha en fortsatt trevlig helg///

Av bulldays - 1 maj 2008 16:21

Helt otroligt, snart har ju halva året gått... Nåja vi har bestämt oss för att den lilla ska heta NOVA, det har egentligen varit det namnet hela tiden, men jag har ju velat mellan en massa olika.. Men nu e det bestämt :-))))
Jag tycker hon växer för varje dag, försöker verkligen ta vara på varende minut av detta lilla liv, hon är såååå fruktansvärt söt så det gör ont i hjärtat på mig. Hon är väldig glad för alla dom andra hundarna, Bella som är hennes helsyster bryr sig inte så mycket om henne, men hon låter henne dock ändå klänga och hänga på henne. Men när hon bits då säger hon ifrån, och med all rätt, vem vill ha dom där tänderna i sig?
Hon har inte kissat eller bajsat inne, och det tycker jag är super skönt, men det lär väl komma det oxå förmodligen. Men hon är jätte duktig.

Ha en trevlig 1 Maj

Ovido - Quiz & Flashcards