Dagbok

Alla inlägg under november 2009

Av bulldays - 24 november 2009 22:25

 
Det gör så ont så ont!!! Ännu en älskad familjemedlem har fått lämna oss i enorm saknad. Och det är så tomt utan vår älskade Troja. Det är många faktorer som lett oss till detta beslut, och tro mej det var inget lätt beslut.
Jag tänker inte gå djupare in på detta, det är jobbigt nog ändå.
Dom som känner mej/oss vet hur vår hund hållning är och att våra djur kommer i första hand. Mina känslor för våra djur är enorma, det är mina barn! Och så kommer det för alltid att vara.
Dom är med överallt,  planerar ALLTID  efter hundarna.
Skulle inte vilja vara utan dom, och trots dessa tunga jobbiga stunder man måste vara med om så väger ändå alla goda stunder upp. Dom ger en så mycket goda skratt, sååå enormt mycket kärlek. Men vi är deras gudar som avgör svåra beslut. Och det tycker jag känns enormt jobbigt, jag vet man ska inte känna så, men det gör jag. Men som alltid går det över när man tänkt efter att det alltid är rätt beslut man fattar, alla fall jag. Alla gör ju inte det tyvärr. Vissa får lida helt i onödan, vilket skulle få mig att vilja kräkas.
Nä nu tänker jag avrunda detta. och försöka få sova lite.

Jag älskar dig Troja mer än ord kan beskriva.....

Troja
2006-08-03 -- 2009-11-24
R.I.P

Av bulldays - 20 november 2009 19:06

Och ett sant nöje att berätta att denna lilla kommer snart att flytta hem till oss på Bamsetorpets kennel.. Länge har jag velat ha en red pied och äntligen ska jag få en liten rödöga... Hon stal mitt hjärta från första bilden jag fick på henne.
Hon är sååå söt och jag känner att detta kommer att bli så rätt. Hon kommer hem den 25 dec och åker med min dotter upp till oss...

Vi tackar Magnus för förtroendet att få ta hand om denna lilla ljuvliga söta rackarunge, för det tror jag hon kommer att bi hahaha, och en annan som kommer att bli LYCKLIG är Thyra...
          

Må väl & ha en trevlig helg!!!

/Pia

Av bulldays - 18 november 2009 12:32

Idag är det ingen vanlig dag, för ida e det Bultens födelsedag Kyss

Stort Grattis min lille gullkille...

kan inte fatta att det redan är dax för 1 års dagen...

Nu ska jag gå och se vad vi har till honom Tungan ute

Slänger in lite bilder på honom

          

Ha en fortsatt bra dag

/Pia

Av bulldays - 17 november 2009 23:46

Ingen som vet! Vi börjar närma oss slutet på November, och istället för snö så bara regnar det...  blöta hundar, blöta golv allting blir bara blött & kallt Skäms...
Igår hade vi besök av 2 av mina favorit  tjejer (eller 3)Lisa Rut & Gunda... Och Linda & hennes syster kom med hennes alldeles nya fralla bebis..., Thyra tyckte det var super men en liten kompis som ville leka med henne, Bulten är ju alltid med Lussan i stort sett, men dom 2 är ju uppvuxna med varann så dom har nåt speciellt ihopa.
Vi önskar Linda all LYCKA TILL men Skilla Skrattande

Slänger in några bilder...


Skilla Flört  

Nu minsann passa det att leka med små flickorna 
MIN PRINS

KÄRLEK
          

Ha en fortsatt go vecka...

/Pia

Av bulldays - 16 november 2009 01:10

  
Så här intog Thyra Söndagen, medans matte sprang runt & städade, brydde sig varken om dammsugare eller mopp Skrattande men när det lilla trollet väl vakna till liv så var sopkvasten illa ute hahahaha.. Hon har sedan hon var jätte liten älskat att dra med sopkvastar, koppel, skor ja you name it allt till sina små bo. Inte för att tugga dom på, utan säkert bara för att gömma dom för matte hahaha... Hon är en stört skön fralla.. Kan inte med ord beskriva det ljuva i denna rasen, deras sköna attityd, kärleksfulla sätt ja jag kan fortsätta i all evighet Flört
Nu ska jag försöka få den lilla Thyrannen att sova, i skrivande stund står hon (endast hon är vaken 01.16) och gnagar för fullt på ett märgben som är lika stort som henne...

Sov gott mina vänner Kyss

//Pia

Av bulldays - 12 november 2009 01:34

  
Lilla Beata får stanna kvar hos oss.. Hon var den enda bruna i kullen, och jag har alltid velat ha en brun.
Och nu råkar hon vara extremt bra oxå, & grymt söt & go.. Har som sagt redan hittat en framtida man till henne Kyss så det kommer nog att bli bra...


Nu väntas det bara på andra saker, snart är det 1:a Advent, det är inte klokt va tiden går fort... Min lilla dotter kommer upp på fredag, sen fyller hon år oxå i Julmånaden *suck* hahaha... 19 år, helt otroligt!!! Min lilla bebis Glad har blivit en stor tjej...
Kanske någon som har bra förslag vad man kan ge till en som fyller 19.. maila gärna lite förslag bamsetorpets@hotmail.com


Jag får alla fall världens bästa julklapp Flört  Längtar till Jul så mycket Skrattande


Ha det gott allasamman, glöm inte skicka några förslag, det är ju en del här inne varje dag, det skulle vara kul att veta vilka ni är...


/Pia

Av bulldays - 9 november 2009 23:34

Lagen är tillämplig på både "farliga" och ofarliga hundar, men vissa paragrafer gäller endast för farliga hundar. det finns däremot inga lagrum som bara gäller för ofarliga hundar. För den rätta förståelsen av lagen måste man därför känna till skillnade mellan en farlig och en ofarlig hund..

Med farlig hund avses en hund som visat benägenhet att bita människor eller hemdjur. Det krävs därför att den är påtagligt farligare än hundar i allmänhet. Man talar i dessa sammanhang om en "bitsk" hund.

Våra hundar anses vara av den farliga sorten, åh herregud att han orkar. Jo vår idiot till granne har varit i farten igen.
Helt yrvaken i morse, ringde det på dörren, reser mig upp från soffan, ser 2 stora killar (poliser) och dom ser ju ännu större ut i sina uniformer hahaha. Jag förstod direkt vad det handla om. Jag skratta bara när jag öppna dörren, dom fråga om dom fick komma in.. Ja visst det är bara att kliva in, Den ena polisen stannade vid grinden och fråga om dom var aggressiva, jag sa bara "prova" han tittade på mig precis som om jag menade allvar.. Nä sa jag, dom är INTE AGGRESSIVA!!!
Poliserna sätter sig i soffan, och Freja tar sats och flyger bort till den ena polisen, jätte lycklig och viftande på svansen och lägger sig sidan om honom, jag kunde inte låta bli att skratta. Dom fick nog svar på sin fråga.
Han meddela att dom la ner denna utredning, för det fanns ju inga aggressiva hundar i detta hemmet!!!
SÅ DÄR FICK DU HEMSKA GRANNE!!!
Jag misstänker starkt att det var han som ringde och anmälde oss till kommunen för några år sedan, då vi oxå fick besök, och fick till svar att våra djur hade det minsann mycket bra hemma hos oss, det lades oxå ner på en gång.

Vad är det med folk som håller på såhär? Har man verkligen så lite att göra, eller blir man så när man blir gammal? Då vill jag fan inte bli gammal hahahaha...

Undrar vad det blir nästa gång?

Ja jag orkar inte mer idag.. men ha en fortsatt bra vecka allesammans!!!

Av bulldays - 8 november 2009 23:11

  
Att vara uppfödare är ingen lätt sak att vara Skäms
Först ska man ha en tik som uppfyller alla kraven man ställer, sen ska man hitta en perfekt hane som oxå uppfyller ens krav. Tiken ska löpa, det ska vara rätt dag, hanen ska vara pigg, man ska kanske resa långt för det här kärleksmötet. Sen kommer väntan på att se om tiken blivit dräktig, gör ett ultraljud kanske. Blir jätte glad för det växer små troll där inne. Sen går allting väldigt bra eller så går det åt helvete. som det gjorde idag (inte för nån av våra) med en väns tik. Dessa små troll blev för tidigt födda, och ingen av dom klara sig Gråter dom var lite små, men gud så söta. Tankarna i allt detta var ju att det ska gå bättre nästa gång, men sista valpen ville inte komma ut, så ett snitt var ett faktum. Väl gjort konstateras att det fanns en tumör på livmodern, men allt blir bråttom pga lite andra komplikationer.
Det var tur att vi kom in med henne, det var TUR att sista valpen bestämde sig för att stanna kvar. Vem vet vad som annars hade kunnat hända om hon hade blivit parad ännu en gång...
DET FINNS EN MENING MED ALLT!!! även om man inte ser det på en gång...
Mamma hund är nu hemma & mår efter omständigheterna bra.Hon har det lungt och skönt och jag lider ändå med henne som inte fick lite valp för all den möda hon var med om... Det var bara inte det som var meningen för henne...
Puss på dig gumman Kyss

Presentation

Bamsetorpets kennel

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards