Dagbok

Alla inlägg under september 2008

Av bulldays - 30 september 2008 23:32

Ja då har hösten kommit och lite kallt är det på mornar & kvällar.. I morse var det -3 grader och gräsmattan var alldeles vit av frost... Måste säga att jag längtar efter snön :-))) Så mysigt att gå i skogen då med hundarna..

Men nu till det jag skulle berätta...
Bella har äntligen börjat löpa ;-))) Och till helgen åker vi och parar :-)
Så nu är det bara att hålla tummarna, hårt hårt..
Jag var i valet och kvalet på vilken hane jag skulle använda, men innerst inne har jag bestämt mig för längesen.. Det kommer bilder på han efter helgen... Tills dess får ni vara nyfikna..
 Lägger in lite bilder på Freja och Bella..
Bilden med Bella & Husse är bara så underbar... Undrar vad dom pratar om???

Ha en fortsatt bra vecka

Av bulldays - 16 september 2008 10:58

Idag fyller min älskade Doris år.. 4 hela år... Våran första speciella Bordeaux.
Hon har varit min flicka sen dagen hon kom hem, hon satt i sin bur på flygplatsen och såg så ledsen ut med ett huvud på sne och förstod inte vad som hände. Väl hemma hos dom andra hundarna sov hon i mitt knä hela kvällen. Hon är och har alltid varit speciell. Hon är den som står mig närmast i hjärtat, även om jag älskar alla mina hundar. Så är det något speciellt med den första. Och jag tror dom flesta förstår vad jag menar :-))
Hon är klok och förståndig, hon behöver aldrig säga ifrån mycket till dom andra för att dom ska förstå vad hon menar. Lite tjurig är hon nog allt ibland, men sådan matte, sådan hund eller?

Nåja idag är det hennes dag..

SÅ GRATTIS PÅ DIN 4-ÅRS DAG ÄLSKADE HUND

Mamsen & Papsen & Troja, Bella, Guzzi, Freja & Nova

Av bulldays - 13 september 2008 14:28

Idag fyller en av våra älsklingar 2 år... Helt otroligt va tiden går fort..
Är så nöjd med denna tjej både mentalt och hennes utseende. Hon får en och skratta varje dag, hon är en riktig pajas... Ska gärna sitta i knät så fort ett tillfälle ges. Tycker inte om när okända människor ska pilla på henne, men det gör inte så mycket. Huvudsaken är ju att jag får klämma och känna :-)))
Ha en underbar dag min Bellis, puss från Matte & Husse
& alla syskonen

Av bulldays - 9 september 2008 23:07

Eller inte :-))) Vi har ju varit nere i Sandviken på utställning med Bella Freja & Nova.. Och hur det gick kan man väl kalla katastrof, förutom för lill gumman Nova, Hon blev ju BIR valp eller BÄSTA VALP som domaren skrev på kritiklappen :-))  och en jättefin kritik. Så jag är mer än nöjd... Och nu till stora tjejerna, freja skötte sig perfekt, men domaren (som var utländsk) ansåg att jag ej skulle ställa en tik som var i löp.. Men det är ju tillåtet här hos oss. Så hon fick en 1 och 2 med jätte bra kritik trots allt...
Och vad som hände med min Bella det vet jag inte, men det var ju helt uppenbart att hon inte gillade domaren :-(( Han fick absolut inte ta på henne, hon bara studsa undan. Visserligen är hon på väg att löpa, och det kan nog påverka dom lite, men jag vet inte. Besviken blev jag alla fall eftersom domaren tyckte det var så synd för hon var ju en perfekt hund i hans ögon trots hennes blyghet som han sa..
Men nu är det träning som gäller fram över. Skulle ju vara så kul om man lyckades få sista Certet på henne innan hon ska paras, vilket vi ska göra nu på detta löpet, hoppas ju på att hon håller sig till slutet av sept...
Har 2 hanar som jag har väldigt svårt att välja mellan :-))) Man skulle låtit Bella välja sin pojke själv ;-) Skämt åsido..

Idag skulle vår lilla Ozzy fyllt 6 år... Saknar dig så det gör ont.. Alltid så snäll och tålmodig...
Men jag tror du blir firad av dina kompisar Flisan, Saga & Nahlah..
GRATTIS PÅ 6-ÅRS DAGEN Älskade Ozzy...

Ovido - Quiz & Flashcards