Dagbok

Alla inlägg under juli 2009

Av bulldays - 20 juli 2009 20:48

Ja nu är det bara en vecka kvar ;-) Men OM jag känner min hund rätt så är hon dräktig, men alla kan ha fel.. Hon ändrade ganska snabbt beteende när vi kom hem efter kärleks semestern ;-))) Och denna gången var vi där under dom rätta dagarna... Det ska bli hemskt spännande att göra ultraljudet på henne...
Och valpsjuk som man alltid är, för dom är helt underbara, så kunde jag inte låta bli att lägga in denna bilden på Bulten som 8 veckor, alldeles bedårande, tillsammans med inte alls lika glada Lussan över att ha fått en bror ha ha ha...

Nä nu blir det promenad med hundarna, i det underbara blöta vädret ;-)))

Pia

Av bulldays - 18 juli 2009 15:59

Hela 8 månader idag :-))) Och han är det ljuvligaste som finns, en riktig bebis. Vem vi än hälsar på (senast igår) vill ha en Bulten, men han är min bara min. Det blir väl Husses sen igen när han kommer hem.
Och snart är det ju dax för hans första stora utställning, ska bli jätte skoj. Fast även om jag tycker han är snygg överallt, fina vinklar så är han väl för lång i kroppen enligt domarna... Men det är ju inte det som är det viktiga, utan att han är en frisk kille och orkar hänga med oss på Mastiff rundor, och han badar och simmar och är en fantastisk liten alltiallo hund. Och alla som träffar honom blir kära i han, han är svår att inte tycka om...
Så Grattis på din 8 månaders dag, tycker tiden går så fort...

Ha en bra helg

/Pia

Av bulldays - 10 juli 2009 11:42

Det har varit en helt underbar vecka, resan började förra måndagen, vi bestämde att åka över natten pga värmen, så 21.30 var vi på väg. Bella & Bulten hade det riktigt mysigt tillsammans bak i bilen. Hade bestämt att vi skulle ta en liten omväg in till Borås för att äta lite frukost hos Elisabeth & Jussi ;-) Efter ca 30 mil la startmotorn av, jag vägra åka hem igen, så vi fortsatte utan att stänga av bilen förräns vi var framme hos Bettan. Väl framme möttes vi av en hel flock goa Bordeauxer, och speciellt BARBRO, hon är juu bara sååå go. Dagny var så lik sin syster & Gunnel var extremt lik sin halvsyster Lussan.. Ganska kul att se dom bli så lika. Det bjöds på god frukost (jättegod) Bettan fråga Jussi om han ville kolla på min bil, så vi åkte bort till hans jobb, och jag säger bara stackars honom, hade jag varit han hade jag gett upp för längesen, stackaren höll ju på flera timmar, men efter många om och men startade bilen :-))) STORT TACK TILL ER GOA BETTAN & JUSSI!!!
Vi fortsatte ner till Skåne och hem till min älskade syster där vi skulle bo resten av veckan.Vi åt god mat, lekte med ungarna som blev helt förälskade i hundarna. Åkte och tittade i hamnen och var på olika lekplatser, och mina underbara hundar hängde med på allt, dom var så duktiga där nere. Det gick ju helt plötsligt upp för Bulten att Bella var i höglöp hahaha och han provade allt utan att lyckas.
I torsdags åkte vi hem till Kalle och vi parade hundarna, allt gick bra och Bella verkade nöjd. Vi grilla korv hos Kalle & Carina, TACK för en trevlig eftermidda.
Resten av dagarna har vi bara umgåtts med min syster och barnen, åh gud vilka underbara barn.
Lördagen blev ett nytt besök hos Kalle och hundarna hade roligt...
Måndag morgon kom och vi skulle fara hem med ett stopp hos Kalle, men där var det klart för Bella, hon fräste allt vad hon kunde och Contender blev nog lite sårad, tittade på Kallle och bad om hjälp hahaha, han var så söt...

Vi TACKAR för en underbar vecka nere i underbara Skåne.. Och hoppas vi snart ses igen...

Så nu väntas det valpar omkring den 2 sept ;-))) Jag kan knappt vänta tills vi ska göra ultraljudet...

Det kommer uppdateringar om det..

Lägger in alla bilder här eftersom galleriet strular..

Ha det gott

/Pia

Av bulldays - 3 juli 2009 22:55

 Vi är fortfarande kvar i Malmö och vädret är väl som resten av landet, varmt :-)) Bella har blivit parad en gång redan, och det blir väl nån gång till innan vi åker hem, åker man 200 mil, så vill man vara så säker som möjligt innan man ger sig. Bella är villig som bara den :-)) Jag vet ju att hon kan bli dräktig, men vi var alldeles för tidigt ute förra gången, igår när vi para var hon på dag 18, förra gången para vi på dag 11  12 & 13.. Så nu ska det väl bli mer än 1 valp hoppas jag...

Ha en trevlig helg, för det ska vi ha..

/Pia
Lägger in bilden på Lussan som liten baby :-))

Ovido - Quiz & Flashcards