Dagbok

Alla inlägg under augusti 2009

Av bulldays - 31 augusti 2009 13:09

Hon är ju så söt med sina upprättstående öron, den vita bläsen som är alldeles jämn. Nu är det bara 13 dagar kvar tills jag får henne i min famn...
Ha det gott allesammans

Av bulldays - 29 augusti 2009 13:59

Äntligen är det lördag, finns kanske en anledning till att jag längtar till varje helg, annars spelar det i stort sett ingen roll vilken dag det är.. Lilla Thyra blir 6 veckor idag och nya bilder är på väg idag eller imorrn, jag hoppas ju på idag, men jag vet att det är mycket att hinna med när man har valpar,speciellt när dom kommer upp i denna åldern.. Så vi håller oss lugna hahaha..
En annan nyhet är att Rico äntligen fått jobb på den firman som han velat jobba åt så länge, skam den som ger sig.. Så nu är det slut på att gå hemma  och reta tanten hahaha. Vecka 37 börjar han jobba, vilket innebär att han inte är hemma när lillan kommer hem.. Det var samma när Bulten kom, han missa hans ankomst oxå... Men det är ju lite kul för mig, har ju henne helt för mig själv en hel vecka ;-)))
Nä mina vänner nu ska det hängas lite tvätt, skuras golv och lite annat..

Ha en bra helg :-))

Bilderna kommer så fort dom dimper ner i mailen...

Av bulldays - 23 augusti 2009 21:45

Ja bilden får tala för sig själv...
Enligt mej är hon ju sötaste valpen i Universum... Och om 3 veckor kommer hon hem....

Av bulldays - 16 augusti 2009 23:48

Vackert väder, många frallor och god mat :-))
A & B kullen samlades hos Jessica, vi gick en liten tipsrunda upp i deras skog, Lussan fick oxå följa med, hon var den ende som skilde sig från mängden hahaha... Bulten hittade snabbt en STOR vattenpöl som faktisk gick att simma i :-))) Den grabben älskar att simma...
Efter det gick vi tillbaka för att äta lunch, en god köttfärspaj och sallad bjöds det på, och den var jättegod, Tack Jessica :-)
Linda kom oxå dit och med sig hade hon lilla Rebecka som bara är 8 veckor, min abstinens efter vår lilla valp så hjälpte det att pussa och mysa med henne.
Vi hade även en låtsas utställning, det var kul.. Lussan & Bulten var rejält trötta när vi åkte hemåt...

Tack för en trevlig dag allesamman
/Pia

Av bulldays - 16 augusti 2009 23:41

Och nu är hon 4 veckor gammal och hon blir bara sötare & sötare.. Jag skulle kunna äta upp henne, underbara lilla varelse.. Men nu har ju halva tiden gått, men resten av tiden kommer inte att gå fort :-((
Men det går väl framåt hoppas jag... Lägger in några bilder på min lilla skönhet :-)))

Kommer bilder sen från Fralle träffen som vi hade i Lördags!

/Pia

Av bulldays - 9 augusti 2009 21:07

Jaa då har jag spräckt nyheten, kunde inte hålla mig längre hahaha...
Hon flyttar hem till oss i mitten av september ;-))) Ska bli så otroligt skoj, framför allt nu sen jag Lisa www.krutrut.com var & hälsade på hos Linda på Neverfading kenneln, hos sig hade hon 7 veckors valpar, jag skulle kunna ta med mig dom hem alla 3...

Nåja här kommer 1-3 veckors bilder på lill fröken :-)))


1 Vecka gammal :-))



2 veckor , söt pluttan


3 veckor, gud va tiden går sakta...

5 låååånga veckor kvar....

Ha det gott allesamman

Pia

Av bulldays - 3 augusti 2009 19:45

Jaaa det var en bra helg ;-)) Freja tog sitt 3:e & sista CERT på den Internationella utställningen i Svenstavik och blev därmed SUCH, ja ingen är ju gladare än jag. Vi hade trevligt sällskap ända från stan av Kicki & kramVegas och Lisa & goGunda :-))) och heeeela lååånga dagen, vädret var helt perfekt mellan varven. Vi säger även GRATTIS till Kicki med VEGAS som blev BIR med CK & CACIB (av boxrarna) Han är en vacker pojke...
Men Gunda min Gunda, gud va den hunden är go. Men som sagt, hon är ju en liten del av våran familj hahaha...

Bella är INTE dräktig, och vi kommer antagligen att para om henne till vintern, inget bestämt ännu... Har ju en annan sak som dyker upp inom kort, och allting ska ju ha sin tid.
Kommer info om det inom kort ;-)))

Bara en liten bild på min Champion gumma...

Presentation

Bamsetorpets kennel

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards