Dagbok

Alla inlägg under januari 2010

Av bulldays - 28 januari 2010 21:48

Med en xtra valp i huset, mycket att göra redan innan så fattades så klart bara en sak... Lite snö, eller var det så lite egentligen??? Jag kan inte påstå att jag blev vidare lycklig över det som kom... Känns inte som jag gjort något annat än skottat snö dessa sista 2 dagar... Var ju tvungen att skotta upp en plats till dom småväxta här i huset oxå   Thyra älskar snön, hon slänger sig rakt in i drivorna och sen bara förväntas det att någon ska dra upp henne därifrån   måste erkänna att jag är lite orolig att helt plötsligt bli av med henne när det e så djupt... överbeskyddande jag? Nä inte alls   
Lyckades alla fall få med mig kameran i morse när Bella Doris & Freja var ute på morgon promenad och lyckan lös i deras ögon   Det värmer ett Matte   

Ha det gott allesammans... Nu ska det sovas här... Natti Natti

KRAM från oss insnöade                                          

Av bulldays - 26 januari 2010 00:08

Sitter och lyssnar på lugnet efter lång dag med lek, promenader & annat kul, mindre kul.. men för det mesta kul grejor... det händer väl egentligen inte så mycke här på torpet, vi går våra promenader och det tar ju sina stunder, sen e det mat och när det är valpar i huset känns det som om man inte hinner nåt annat, dom ska ut, äta & ut igen & ut igen... & när dom väl sover vill man inte väcka dom hahahaha...
Dom små trubbnosade är nu anmälda till utställningen i februari. Allting ska ju ske i sista stund... Men de e ja de...
Vädret hos oss är väldigt varierande, ena dagen kallt som fan, och nästa solsken och knappt någon minus grad.
Och som dom flesta vet har vi ju Skilla på besök fortfarande, hon är så underbart go och tror nog att hon ska bo här nu, hon har anpassat sig väldigt bra, den där kaxiga attityden hon hade är som bortblåst, och det är väl lite Thyras förtjänst, hon är en rättvis men bestämd dam, men jag tror hon känner på sig att Skilla är bara på besök och Hexa är hennes heltids syster, för hon gör skillnad på dom helt klart. Hon tillåter lite mer med Hexa... Men hur som helst är dom helt underbara... Bulten är & förblir min PRINS, han är speciell, finns inget som slår han... Och sen har han ju min favorit färg, det var ju därför jag så gärna ville ha honom, fast han skulle varit en tik, vi skulle inte ha en hane hahaha men allting har väl en mening så är det bara...
Eftersom jag inte kan uppdatera våran hemsida så får ni som vanligt en drös med bilder här...
Men bara tills den nya sidan kommer upp.. Så varsågoda!!!


Nu går jag & gör som hundarna, sover....


KRAM från mej & alla djuren


                                                                  

Av bulldays - 20 januari 2010 03:18

Jag har varit jätte dålig på att uppdatera här, men sista veckan har jag ju nåt att skylla på.. Jag är babyhundvakt åt Skilla (FB) då hennes matte opereras. Och jag tror hon stannar ca 1 vecka till.. Hon är så fruktansvärt go och hon & Hexa kommer jättebra överens, Thyra ska styra & ställa här nu när Skilla e här hahaha, hon tror hon är en liten chef tills nån av dom stora kommer henne nära, då kommer fjäsk Thyra fram.. Livet med frallor är helt enkelt underbart...
Annars knatar allt på här hemma nästan som vanligt.
Vaccinationerna är gjorda på Hexa & Bulten så den 28 februari gör Hexa entre i utställnings ringen   Bulten & Thyra ska oxå ställas... Det var längesen nu som jag ställde ut, så det ska bli himla kul.
Massor av bilder har det ju blivit, vi var ju och hälsade på Lisa förra veckan. Gunda blev överlycklig med ett gäng små Bultar.. Och min älskade Rut tyckte nog bara om Hexa som var liten bebis hahaha...
Slänger in en massa bilder som e tagna sista tiden..
Tills vi ses igen får ni ha det så bra...
                                        

Av bulldays - 9 januari 2010 16:27

Jul & Nyår är äntligen över... Ett nytt år har börjat igen, på både gott & ont. man vet ju aldrig vad ett nytt år drar med sig, men vi hoppas på ett bra år 2010   
Det har varit lite trögt med uppdateringar här, men så blir det ibland. Man har inte alltid lust. Hemsidan har inte alls blivit uppdaterad på lääänge. Men det kommer snart ut en helt ny   så ni får väl hålla er ett tag till...
Det kommer att bli en del förändringar framöver hahaha....
I veckan var vi hos Sonny där han jobbar i fotostudion och tog lite bilder på odjuren hahaha http://www.freshproduction.se/ STORT TACK SONNY... Måste dit med resten av dom stora oxå, alltså Bella Freja & Lussan.
Det är alltid lika kul med djur, eller med valpar & tjuriga hundar hahaha och speciellt då man ska ta foto på dom... Minstingen Hexa skulle ta mi fan inte vara där ja satte henne, men nåt fick vi ju till på henne...
Lägger ut några av bilderna på dom...


sen blir det tv en stund   Och ni andra får ha en fortsatt trevlig helg...
KRAM
                                

Av bulldays - 3 januari 2010 00:16

                                                     Det blev lite bilder bara, har egentligen massor att skriva, men ja varken orkar eller vill ikväll.. De kommer en annan dag...
Go Fortsättning på er!!!

KRAM
/Pia

Ovido - Quiz & Flashcards