Dagbok

Alla inlägg under juli 2008

Av bulldays - 25 juli 2008 23:10

Hundarna är inte jätte förtjusta av värmen, dom sover mest hela dagarna, och på kvällen vaknar dom till liv och springer för fullt. Men man ska ju egentligen inte gnälla över värmen, för vips så smäller det till och det är vinter. Det ska bli härligt det med, för att se Nova utforska snön...
Nog om vintern :-)))
Min dotter följde med upp efter vår semester, och lånar Annelies häst.. Världens snällaste Alfons, så go & fin.. Även jag har ridit han ;-))) Det var ett x antal år sen jag red. Innan jag flyttade upp hit, red jag ofta :-)) Det är så härligt om man har en snäll häst (som Alfons) hahaha...
Nåja här kommer lite bilder på några av tjejerna...

Av bulldays - 16 juli 2008 09:19

Tillbaka på Svensk mark från ett VARMT & SKÖNT Bulgarien.
Vi hade en tempratur i solen vid 8.30 på morgonen på 46 grader. I skuggan låg den på ca 35 grader varje dag :-)))
Jag måste lägga in bilderna på tavlorna jag fick gjort där nere. Blev så nöjd med dom. Ska beställa på dom andra hundarna oxå, men kan ju inte ta allihopa samtidigt.. Men det kommer.
Kommer fler bilder sen...

Av bulldays - 1 juli 2008 08:47

Nu gör vi ett uppehåll till.. Och missar WW utställningen :-((( Men vi håller tummarna för alla nära & kära som ska dit.
Bella Nova & Trojas Pappa Eross van de Paterhoek blev i helgen Dansk Champion, därmed har han titlarna SUCH NUCH DKCH NORDCH KBVH 08 & även SV 08... Stort GRATTIS till Kalle & Carina på http://www.doguehills.se/ kennel. Vi håller givetvis en X-tumme för honom...

Vi (jag & min dotter) beger oss till varmare breddgrader, och enligt metrologerna skulle det bli sämre väder här hemma.. Så vi gör nog rätt i att åka nu ;-)))
Resan har ju varit bokad sen i vintras, hade då inte utställningen i tankarna... Synd Synd... 117 Bordeauxer som man missar.. Men men sånt är livet.. Hoppas på bilder hos alla andra som varit där...

Ha det gott allesammans

Ovido - Quiz & Flashcards