Dagbok

Alla inlägg under oktober 2008

Av bulldays - 31 oktober 2008 17:24

Så var det dax för ännu en helg som ska firas, vilket gör att vi närmar oss Julen, min favorit del på året... Älskar dom tända ljusstakarna i fönsterna, snön som ligger som ett täcke på marken, en promenad med hundarna i skogen och plumsa i all snö, det gör inte ont om man trillar :-)), att se hundarna njuta av att det är vinter...
Men alla fall så önskar vi er alla en riktigt mysig Halloween helg...

Må väl//

Av bulldays - 29 oktober 2008 17:36

Vi gjorde UL på Bella en dag tidigare :-))) Och det visa sig vara små bebisar där inne ;-)))
Mamma är lycklig som få...
Nu väntar vi bara på att magen ska börja växa...
Ha det gott allihopa.

Av bulldays - 29 oktober 2008 10:03

Satt & titta på gamla bilder och hamna konstigt nog i Guzzis mapp från förra vintern. Han älskar snön precis som alla andra hundar gör, det e väl mer vi mattar & hussar som får stå ut och frysa ;-))) Nä jag älskar vintern, och speciellt att se hundarna njuta av att kunna slänga sig i snön hur som helst.
Det blir ju många skogs promenader här i vår skog, och det bästa av allt är ju att björnen då sover, vi hitta björn spillning förra helgen mitt på skogs vägen, ganska färsk, inte för att jag kände på den, men nog vet man hur en färsk bajs ser ut haha...
Och jag gick raka vägen hem och sökte efter bilder på just Björn bajs, och japp exakt så såg den ut. Numera pratar jag och gapar när vi går upp i skogen, allt för att göra så att den där björnen ska gå sin väg och inte bli så intresserad av oss. Och jag hoppas verkligen att jag aldrig får se den.

Tänkte alla fall lägga in några bilder på min älskade Guzzi. Han har blivit så snäll och go. Hans dåliga humör han har haft är inget jag försvarar, men med tanke på hur ont han haft så är det förståligt. Men att han kunde gå med denna smärta till han var 2 år gammal är mig en gåta. För när vi såg röntgen bilderna av hans armbågar, så var det hemskt. Det var nätt och jämt Strömsholm tog sig an denna operation. Dom tog båda armbågarna samtidigt på honom. Det var en chans tagning, dom visste inte hur det skulle bli med honom. Han har tyvärr inte blivit bra i sina ben. Vissa dagar är bättre än andra, och nu har ju även hjärtat börjat vekna på han. Han har svimmat av ett antal gånger, och det var det värsta jag varit med om. Jag trodde hunden dog för mig första gången det hände.
Jag vet inte hur allt kommer att gå, men det känns inte positivt kan ja ju säga. Han är ju min lilla älsklings påg.
Älskar dig Guzzi hjärtat, och Matte & Husse håller alla tummarna för dig imorrn!!!

Ha en bra dag allihopa//

Av bulldays - 28 oktober 2008 13:12

Och det är så kallt om nätterna och morgon timmarna...
Hundarna blev alla fall glada av den lilla snön som kom ner.
Nu längtar vi efter mer snö.. Och Julen, det är den absolut mysigaste tiden på hela året...
Men först och främst ska det bli torsdag, en dag jag både gläds & fasar för.
Guzzi ska på EKG och jag är rädd för att det är ganska illa med han. Och Bella ska ju på UL.

Tills dess får ni ha det så bra...

Av bulldays - 23 oktober 2008 11:06

Vaknar till sol och minus grader och frost överallt :-)) Man blir så glad när vädret är på ens sida.. Man kan ju alltid hoppas att början till vintern blir såhär, men drömma går ju bra... Vi hade besök i morse av våra rådjur som brukar hålla till här i närheten, antingen står dom uppe vid oss eller nere hos grannen utanför hästhagarna..
Dom är ju så söta :-)

Status på Bella är desamma, hon är fortfarande trött, äter ingen frukost. Äter sent sent på kvällarna. Hon har ju aldrig missat ett mål mat den.
Men nästa torsdag vet vi säkert...

Ha en bra dag allesamman

Av bulldays - 19 oktober 2008 23:28

Ja 2 veckor har redan gått, Bella går in i 3e veckan imorrn (om hon nu är dräktig)Min magkänsla säger valpar, det har ju stämt med våra andra tikar, men men man vet aldrig.. Det är snart dax för Ultraljud, då blir min nyfikenhet stillad :-)))

Hittade en liten tok bild på Freja ;-) Och en på min dotter & lillasyster Lee tillsammans med Bella (pusskalas) Älskade hundar..

Ha en bra vecka, jag kommer hålla er uppdaterade om Bellis..

Av bulldays - 16 oktober 2008 12:49

Blir så less på detta varannan dags väder :-((
I måndags skulle vi iväg och ge Bella sin spruta (herpes vaccinet).
Jag klev upp i tid gick upp i skogen med hundarna som vanligt, både dom & jag älskar att gå där. Brukar ta dom 3 & 3, man vet ju aldrig vad man stöter på :-), Nova springer in efter promenaden och det bara forsar blod efter henne :-o Tittar & tittar varifrån det kommer, och ser att hela tassen är helt nerblodad, lägger ner henne för att se hur allvarligt det var, och det var ganska mycket. Vilken tur att vi var på väg till farbror Vet.
Han tittade igenom hennes tass, och tyckte nog att det var på gränsen att behöva sy, men med lite disskusion skulle det nog kunna läka ihopa bra själv. Och blev det infekterat skulle jag få antibiotika. Nova hoppa in i bilen, glad i hågen, hon slapp ju bli nersövd. Bella fick sin spruta, och var jätte glad hon med.
Novas tass läker fint, och Bellas humör & sätt tyder nog allt på små bebbar.. Hon sover enormt mycket, fick dra upp henne ur soffan 11.30 idag för att få henne att gå ut. Väl ute blir hon pigg och är sådär lekfull hon alltid varit.
Morgon maten är inte populärt just nu dessa sista dagarna, på kvällen äter hon för 10. Då ska hon ha allt och lite till.
Men vi får allt vackert vänta på och se vad Ultraljudet säger, men min mag känsla med våra tikar har aldrig varit fel... Håll tummarna, den 29e blir det ultra koll :-)))

Ha en fortsatt bra dag...


Av bulldays - 11 oktober 2008 18:18

ÄNTLIGEN blev vår Bella Champion på Sundsvalls Internationella utställning.
Nyss fyllda 2 år...
Det kunde ju inte komma mer lägligt..
Jag är sååå glad...

Dommaren var Frank Christiansen från Norge

Kritiken löd
Utm huvud, kraftig hals. Mkt kraftiga & välvinklade ben.
Djup & bred bröstkorg. Stabil överlinje
Gott kors & svansföring. Fasta tassar.

Ovido - Quiz & Flashcards