Dagbok

Alla inlägg under december 2009

Av bulldays - 31 december 2009 15:30

Ännu ett år har passerat & vi med det. det har varit ett både tragiskt & ett glädjande år. Vi har mist 3 av våra älskade   detta året... men även fått 3 nya   ... Jag hoppas dock ändå att 2010 blir ett bättre år och att våra hundar får vara friska och hänga med oss många år framöver.
jag är otroligt tacksam för dom hundar vi har.
Idag skulle vår älskade Guzzi fyllt 4 år   vi tänker på honom idag lill pågen...
Men nu ska vi se framåt och hoppas på det bästa!

Vi önskar er alla ett riktigt

☆ ♥ ☆ ♥ ☆ GOTT NYTT ÅR ☆ ♥ ☆ ♥ ☆.

Ta väl hand om varandra!!!

KRAMAR från oss

        

Av bulldays - 28 december 2009 12:19

Julen har varit bra. Hexa lever & frodas & hon är världens bästa julklapp   Ja bara älskar henne!!!
Hon har börjat sova hos mej på nätterna nu, vem kan låta en sån liten ligga i bur?? Nä precis hahaha, hon kryper långt in i halsen,, och när hon vaknar till då & då så måste hon pussas väldigt intensivt   för att sen somna om igen... Hon ska bara kolla så att man e kvar...
Blir inte så mycket skrivande ida... men massor med bilder kan ni få njuta av...
Ha en go Måndag   

KRAM


                                

Av bulldays - 24 december 2009 10:26

Jaha så var det Julafton, men det känns inte som det. Vi åker iväg en sväng med hundarna & handlar lite till ikväll...
Kylan håller i sig och Hexa tycker inte det är någon höjdare att gå ut. Idag fick hon följa med oss på en lite längre runda, dock i famnen under min jacka   hon var nere och sprang några gånger hahaha.. Det blir nog bättre så fort det blir lite varmare... -5 grader räcker gott & väl.
                    
Lite bilder från Hexas första dagar hos oss, känns som hon varit född här hemma, hon har lekt & ätit och sovit med dom större.. Så hon trivs nog hahaha hoppas ja.

Hoppas ni alla får en riktig  mysig Julafton   

KRAMAR från oss

Av bulldays - 22 december 2009 05:02

Och inte har jag fått sova nåt, kl är nu 0540, och det har nog varit den roligaste natten på länge   Jag har skrattat så jag nästan gråtit, roligare fralla får man nog söka länge efter. Hon är inte direkt rädd för något heller eller ska jag säga någon. Hon var lite mer kaxig mot dom små, framför allt mot Thyra, det morrades och jagades och dom tumla runt som om dom hade känt varann hela livet...
Hon är en skön typ den här lilla Hexan, helt underbar...
Det blir nog en väldigt lugn dag, med lite vila skulle jag tro. Hexa åt sin mat direkt när vi kom hem, sen gick vi ut & kissa. Korven la hon här inne hahaha.
Nu äntligen har hon somnat, antagligen helt slut. men vi får väl se hur länge den varar.
Har tagit lite bilder på den söta   Det kommer ju fler efterhand. Detta är bara några tagna mitt i natten...
Tack säger vi till Magnus på Mundiz kennel för förtroendet att få ta hand om denna lilla prinsessa.. Hon är så grymt vacker, söt, underbar, go osv osv....

Sov gott med er...

KRAM PIA & CO

  Grodan blev genast en favorit      Lilla sötsak   Grisen var otäck och den skulle hon anfalla med sitt morrande      Nu var dom plötsligt 2 som var otäcka,, usch
  Kan någon ta av mej de där halsbandet,, ahhh va det kliar   Denna sidan först  
... och så denna, som är så söt... 

Av bulldays - 16 december 2009 00:26

Att tiden fullkomligt springer iväg, det är endast en vecka kvar till Julafton    och min lilla dotter kommer inte förrän dagen efter.. Men det är roligare för henne att fira med moster & barnen & Mormor & Morfar. Sen firar hon nyår med oss   kanske hahaha... Det ska bli skönt att få ha henne här i 2 veckor, vi ses ju inte alltför ofta sen hon flytta ner. Och jag har ju inte varit nere på evigheter känns det som... Det är svårt att planera resor när Rico jobbar som han gör. Men det blir nog en resa neråt framåt våren, saknar ju min mamma & pappa & syrran med familj, och vänner   och att inte fira Jul med dom känns ju lite tråkigt ibland.. Men men så är det!
Dagen har varit som den brukar när första snön kommit, hundarna är som tokiga, skulle kunna tro man släppt loss ett gäng dårar hahaha, lill Thyra trodde jag skulle hata snön, men icke den, hon fullkomligt rasrerar fram, snön som man sparkar framför fötterna ska hon ta, totalt galen. Har upptäckt nu när vi hade "låne" valpen här att fröken är en ganska bestämd dam, det är ingen som ska komma och sätta sig på henne. Min mat e min mat, ge fan i den, de där e min leksak, ge hit! Å de där var mitt tuggben, de finns andra...  Otroligt skön personlighet.
det kommer att bli otroligt spännande att se vad det blir av den där lilla Thyrannen. Och jag måste bara ge henne beröm för hon är helt överlägsen med att komma på inkallning, rumsren var hon helt innan 4 månaders ålder hon blir snart 5 mån, på fredag) nån gång får man väl ha tur   .

Snart snart snart kommer Hexa och jag är sååå förväntansfull... Den där lilla knubbiga röd öga ska bo hos oss.. En till valp som älskar att pussas & viftar på hela rumpan, åhhh min lilla Hexa... Tror jag måste börja tömma datan på lite bilder så det får plats med nya på den lilla hahaha...
Hon lär ju smälta in i snön och se ut som en "skithög" som mannen sa hahaha, och Bulten smälter in på hösten när gräset blir gult, Thyra försvinner i mörkret utan sin reflex... Fattar inte var han får allt ifrån   

Nä nu är det dax att försöka sova, imorrn ska den rosa grisen inhandlas till Hexa bebben, såg ju att hon tugga på en sån. Så en sån får det bli som inflyttnings present, fjantig man e med dom små liven... Men sån e jag!
Här kommer alla fall nån bild på lill stumpan, 7 veckor exakt på dagen...

Ha en underbar onsdag
KRAM

/PIA
    

Av bulldays - 14 december 2009 20:20

Helgen har varit full av lek, bus, promenader. Uppgörelse mellan mor & dotter, mycke kan man hålla på med sin mor men sen tar det stopp. Lussan fick förhoppningsvis veta sin plats, och jag hoppas hon kommer ihåg det. För Doris & Freja tala oxå om det för henne.
Nåja nu är allt lugnt med det där. Sen trodde jag att det var en lugn kväll igår, jo de var det ju förstås tills jag släppte ut Bulten i natt. Jag brukar släppa ut han, jag följer ju alltid med ut, och han springer över på andra sidan & gör vad han ska. Men innan han hade hunnit över så hörde jag att det var ett djur på andra sidan, såg bara Bultens ragg resa sig och han små morra & studsa, och så stack han till det prasslande djuret & lyssnade inte ett dugg på mej. Jag hörde bara hur 2 st prassla i gräset. Efter många om & men så kommer han tillbaka till mej med det andra djuret efter sig. Jag lyfte upp den lilla skiten och tittade bort och fick se en stor räv... Jag är helt säker på att han hade sprungit efter honom tills han fått tag i han. Men Bulten ville ju bara leka, men jag tror knappast räven hade samma tankar om den studsande frallan   
Alltid är det nåt man ska bli uppstressad av... Och ja vet inte vad jag hade gjort om nåt annat hade hänt med min lille Bult, han är ju så genom snäll. och tror inte nåt ont om nån...

Nu är det snart slutet på måndag kväll, det snöar för fullt   hundarna ska få mat, sen blir det promenad i snö, åhhh hoppas det kommit för att stanna nu så här före jul...

Lilla Hexa har passerat 7 veckors dagen alldeles strax   och är på väg mot 8 veckor, bes, vacc osv. Sen är det dax för lillan att flytta. Nu stannar hon ju hos Magnus nån dag xtra eftersom min dotter ska ta med henne upp.
Men nu kan vi äntligen börja nedräkningen...

Ha en fortsatt skön måndagkväll..

Kramar från oss alla
  
Mitt   


   
Vem kan säga NEJ till dessa ögonen???

Av bulldays - 13 december 2009 09:33

  
Äntligen är det söndag, det är ju egentligen inte söndagen i sig jag längtar efter   
Bara en ny vecka igen och imorrn blir lillstumpan 7 veckor   
Alltså bara 1 ½ vecka kvar till hon anländer på Norrländsk mark, åhh så ljuvligt!
Små barnen Thyra & Skilla har redan varit ute & fått sin mat, ligger nu och tuggar på
varsitt ben. Och medans dom gör det ska jag ta ut dom stora barnen. Vädret är underbart,
ser att solen är på väg fram och det är minus grader & frost... Nu hoppas vi bara på lite snö!


Nu ger vi oss ut i det kalla
Ha en bra dag!!!


  

Av bulldays - 11 december 2009 20:30

Men jag säger det igen..

HON ÄR VACKER!!!!

Jag är otroligt tacksam Magnus att du låter denna ljuva söta lilla Hexa få bo hos oss... Och du anar inte vad efterlängtad hon är, både av oss och vissa andra hahahaha...

Nåja titta & njut....
Ni får väl säga ifrån om jag blir tjatig, men jag tänker inte lyssna på er   
  
I LOVE HEXA   

Ovido - Quiz & Flashcards