Dagbok

Alla inlägg under maj 2009

Av bulldays - 24 maj 2009 20:42

Och hundarna var inte sena med att hoppa i plurret ;-)) Bulten & Lussan trodde jag skulle vara försiktiga, men icke. Dom var nog i först hahaha...
Lägger in bilderna här eftersom galleriet inte funkar som det ska...

Ha en fortsatt trevlig kväll

/Pia

Av bulldays - 20 maj 2009 02:05

Tänk om alla valpar hade varit som Lussan :-) Ja jag måste skryta om henne (lite alla fall hahaha) Hon började valpkursen förra veckan, och hon är fantastiskt duktig lillgumman. Det enda hon tycker är lite jobbigt är när den stora farbrorn ska komma och hälsa, första gången skällde hon ut honom, idag tog hon alla fall en bit köttbulle från han, så det går ju framåt :-))
Tog lite bilder på några av dom andra deltagarna (alltså hundarna)
Bulten ska oxå få gå en kurs, han är duktig han oxå, men hela han är ju social så därför fick han vänta.. Ska bli riktigt kul att gå med honom ;-)...

Jag lägger in lite bilder... Tills vi hörs igen så får ni ha det så bra...

/P

Av bulldays - 8 maj 2009 12:46

Eftersom galleriet på hemsidan lever sitt egna lilla liv så lägger jag upp bilder här istället eftersom. Om ni har märkt det så ligger det dubbla bilder inne på galleri 2, och jag lovar att jag bara lagt in dom en gång hahaha... Sidan ska byggas om så småningom, men det känns inte som om det är det viktigaste just nu.
Solen & regnet skiftas om att ta plats här, men vi gillar solen mest, det får gärna regna på nätterna.
I morse var jag uppe i skogen med några av hundarna, efter ca 500 m upptäcker jag en stor bajshög, inte räv, inte älg, inte hund men björn till 99%.. Vi vände ganska fort kan jag ju säga, den var ju säkert inte i närheten, men jag tycker inte om att gå själv och definitivt inte med 3 lösa hundar... När jag kom hem pratade jag med grannen, hon hade nyss fått veta att björnen hade setts i lövberg, vilket ligger alldeles bakom oss typ, om man går skogsvägen... Så nu får man väl hålla sig därifrån en stund, vill inte stöta på det hemska djuret...

Nåja här e några bilder på lill dockan, som bara blir mer & mer lik sin mamma för varje dag som går, jag menar inte till utseendet haha, men till sättet... Dom sover leker och äter & dricker på samma sätt...
Hon är en liten dröm bebis... Och snart blir hon 5 månader, imorrn med andra ord...

Ha en bra helg allesammans...

Av bulldays - 3 maj 2009 17:19

Igår & idag var det utställning. Igår var vi i Härnösand och ställde Bulten & Lussan, Bulten fick gå mot sin syster Buddha, Hon blev BIR & Bulten BIM
;-)
Lussan blev oxå BIR, men åkte ut i gruppen..  Buddha blev kvar och sluta som BIS 2, STORT GRATTIS!!!

Idag var det Bella Lussan & Bulten som ställdes ut i Timrå..  Och det gick ju riktigt bra ;-) Lussan blev BIR & BIG 6, Bella blev BIR & BIG 5, Och min lilla lilla Bult blev BIR BIG1 & BIS1 ;-))) Lilla hjärtat vann alltihop idag...

Bellas kritik:
Trevlig tik av bra typ, Bra huvud & uttryck, Bra vinklar ben & tassar. Bra över & under linje. Rör sig bra från alla håll..
Domare : Monica Wounder

Lussans kritik:
Mycket söt tikvalp av bra typ. Vackert huvud & uttryck. Bra linje, bra vinklar, bra ben & tassar.
Domare: Monica Wounder

Bultens kritik:
Mycket trevlig hanvalp av utmärkt typ. Mycket bra huvud & uttryck. Vackra linjer, välvinklad fram & bak med mycket bra rörelser.
Domare Monica Wounder

Lite bilder på dom...

Lussan

Bella

Bella

Lilla Bulten

Snygg Pojken




Ha en trevlig söndag allesammans...

Ovido - Quiz & Flashcards