Dagbok

Alla inlägg under september 2009

Av bulldays - 28 september 2009 19:46

  

Hon har varit med om mycket nu, hon har lyckats skurit upp sin tass, hon har haft bit märken, alltså riktiga sår efter den lilla Lussan på hela kroppen. Hon har varit halt på ett framben, vilket vi röntga, men det enda som kunde ses var en liten liten pålagring typ, så någon förklaring fick vi inte direkt, utan en remiss ner till Strömsholm "KUL" nej inte direkt. Fick hem en bokad tid till henne och precis just då börjar stackarn att hosta, och dum som man är tror man ju att det kan vara kennelhosta, nästkommande kväll tog jag tempen på henne och den var uppe i 40 grader det var då hon börja hosta blod, och jag blev skitnervös. Hon fick ligga hos mej hela natten, kl 0800 stod vi hos veterinären. Dom tog blodprov och röntga henne, och det var ju ingen trevlig syn på hennes lungor, det ska ju ses som en svart fläck, men det var helt vitt på henne, stackarna hade en kraftig lunginflammation, hon fick stanna kvar över dagen för observation. Vi gick ner till källarvåningen där hon fick ett bås att ligga i med dropp. Jag la mig på en fäll utanför och somna, innan vi fick åka röntga dom henne för att se om det hade börjat lätta i lungan på henne, och det hade det som tur var. Hon fick en massa sprutor innan vi gick. Hon åt sedan medicin i 10 dagar, sen var vi tillbaka till veterinären för en ny röntgen, och äntligen såg det bra ut. Frid & fröjd, eller? Nä verkligen inte, jag åkte till Gudrun för att hjälpa henne rensa älgkött, så jag tog med mig tjejerna dit och stoppa in dom i en av hennes hundgårdar. När vi var nästan klara så släppte jag ut dom och Nova bara vinglar ut och jag vet inte vad jag trodde först, men såg att hennes bakben bara hängde, det var de korsbandet de. Hon fick ligga i bur resten av kvällen, dagen efter blev det ett nytt veterinär besök, man borde fan ha klippkort där ibland känns det som, så Thyra fick vara med om lite mer än vanligt första dagen hon var här... Så nu blir det 2 operationer nästa vecka på henne, jag tycker verkligen inte om när dom ska sövas. Kommer att må skit tills jag vet att hon vaknat efter narkosen... Så ni håller väl tummarna för min lilla docka?


Så det är så sista tiden sett ut hos oss, hoppas ni haft det bättre!!


Kram på er

/Pia

Av bulldays - 17 september 2009 18:11

Hon har bara varit här hos oss i 3 dagar, och hon verkar känna sig hemma. Men det tyckte jag att hon gjorde på en gång på kvällen när vi kom hem på kvällen. Hon satte sig och vänta på maten och hon åt upp alltihopa. Sen somna hon i min famn, lilla söta troll Kyss
Alla dom andra hundarna acceptera henne på en gång, dom är fantastiska mina doggar, det var ingen som ville äta upp henne Flört När vi sen skulle lägga oss, tänkte jag att hon skulle sova i bur, så man vet vart man har henne hahaha. Hon skulle få somna hos mej först i sängen, och gissa vem som somna först hahaha ja jag!!! vaknade av att det pep, och jag satte mig upp och börja kolla efter henne, blev nervös att hon trillat ner från sängen (den är rätt hög) Men hon satt nere vid fotändan, så vi gick ut och hon kissa, sen gick vi & la oss igen... Duktiga flicka Tungan ute
Och det har inte blivit någon nattbur för henne, utan hon sover på min kudde och Bulten ligger liksom sked med en, och han är sååå go. Min älskade Bult!
Lägger bara in lite bilder som jag tagit i dagarna, det finns massor med fler, men dom kommer sen.

  
Bella ska kramas med mammsen Skrattande 

  

Jag & Thyra Tungan ute


 

Nova & Thyra

 

Thyra & Bulten 

  
Bulten & Thyra

Ha det gott allesammans så kommer det snart fler bilder

/Pia

Av bulldays - 16 september 2009 02:54

Min docka, mitt hjärta, mitt allt <3 Idag är det din dagKyss
SkrattandeGRATTIS PÅ 5-ÅRS DAGENSkrattande

Doris var våran första Bordeaux & jag älskar henne överallt annat.. Hon är en besämd liten dam och envis till max haha.

Sov gott med er <3

Av bulldays - 16 september 2009 02:54

Min docka, mitt hjärta, mitt allt <3 Idag är det din dagKyss
SkrattandeGRATTIS PÅ 5-ÅRS DAGENSkrattande

Doris var våran första Bordeaux & jag älskar henne överallt annat.. Hon är en besämd liten dam och envis till max haha.

Sov gott med er <3

Av bulldays - 13 september 2009 22:23

Bella fram  

Grattis min älskade Bella på din 3-års dag... Har inte glömt bort, bara inte varit hemma... Men du vet att Mamma älskar dig mer än ord kan beskriva...  Om ni hundar bara visste vad ni betyder för mig Kyss Inget sånt firande som jag hade tänkt idag...

Men det blev massor med gott älg kött och älg ben att gnaga på. Freja & Bella sover borta i natt, det gör även Troja, måste säga att det känns hemskt tomt utan dom Gråter min bebisar...

Det blir väl inte mycket sova i natt misstänker jag, har nyss kommit hem efter flera timmars rensning av älg...

Och god mat hos Rolf & Gudrun.

Nu ska jag packa väskan så allt är klart till imorrn bitti... Åh gud jag längtar efter denna lilla pirayan hahaha...

Återkommer imorrn kväll förhoppningsvis...


Sov gott sweet friends Kyss

Av bulldays - 9 september 2009 13:42

Lilla Lucia "Lussan" blir hela 9 mån idag Kyss fattar inte vart tiden tar vägen Förvånad... Och lilla lilla Thyra blir 8 veckor på lördag och på måndag är hon VÅR Skrattande Me like...

Vi säger även GRATTIS till lilla Gunda som fyller hela 3 år idag, lilla hjärtat som alltid är lika glad varje gång man träffar henne, en puss från henne och lyckan är gjord... En go trevlig (lite vild) Flört Mastiff... Kyss på dig Gunda...

Nu börjar det närma sig helg, och placeringen av alla mina hundar är fixad, TACK till er som är så goa och ställer upp Kyss ni är guld värda...


Lägger in en liten bild på Thyra myra, antagligen den sista som jag får från uppfödaren, men de gör desamma... Blir ju massor av egna bilder sen..

  


Ha en bra dag


/Pia


Av bulldays - 3 september 2009 01:27

Lär ju vara jätte trött imorrn, men det ordnar sig säkert. För det första är jag väldigt sur över att både jag & Lisa missade att anmäla till utställningen här i Sundsvall :-((( med en dag, eller några timmar... Ja ja man lär väl sig, men när man väl är på hemmaplan istället för att behöva åka land & rike runt, vi får se fram emot maj månad då det är här igen, tror inte vi åker någonstans innan dess alla fall, blir väl några små utställningar för att träna Thyra i så fall...
Nova har åkt på lunginflammation, det hela började med att hon i tisdags började små hosta, och hostade blod, det behöver ju inte vara allvarligt men jag ringde vet och dom tyckte jag skulle låta henne ta det lugnt, ge henne diarsynyl och id foder, sagt och gjort. Hon fortsatte hosta blod och jag tyckte det blev mer & mer, ringde igen och sa att vi kom ut imorrn bitti. Hon sov hela natten, men när jag vakna var hon inte speciellt pigg, tog tempen på henne och hon hade 39.7, jag fick panik, för jag visste att jag hade en del att göra innan jag kunde ge mig iväg. Ringde grannen, hon ställde upp och körde mig, så det var bara att ta ut dom andra hundarna så dom fick göra ifrån sig, stackarna fick ingen mat :-(( snabbt in i duschen och sen var vi iväg. Nova hon bara låg, orka inte göra något. Väl inne tog dom blodprov på henne, vilka inte var riktigt som dom skulle, röntgen visade att det förmodligen var lunginflammation, hon fick dropp, en massa antibiotika, tyckte dom stack henne överallt, stackarn... Sen fick vi gå ner och lägga oss, ja Nova fick ligga i en bur så att säga, jag la mig på golvet och somna hahaha.. Sen kom dom tillbaka och bad om ursäkt för att dom var sena, inte gjorde det mej något, nya bilder togs och dom visade att det var lite lite bättre. Tempen var däremot inte bättre, snarare sämre, den var uppe på 39.9.Vi skulle åka hem och komma tillbaka imorrn bitti igen. Skulle även ge henne en vatten drivande nu i natt, så det är gjort plus att hon ätit 2 ggr ikväll :-)) och även bajsat normalt :-))) Å tempen är nere på 38.2, så Matte är jätte glad, hon är pigg i sina ögon igen, och det är så underbart. Jag vet inte vad jag skulle gjort om något riktigt allvarligt hade hänt henne. Nu är hon helt klart på bättringsvägen, även om det tar lite tid till innan hon är helt bra...

Nu ska jag prova sova en stund innan det är dax att kliva upp igen..

Sov så gott med er :-))

/Pia

Ps Bara lite bilder på min Novalainen

Ovido - Quiz & Flashcards